Μαζί στην Ζωή

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΓΟΝΕΩΝ

Γεννιόμαστε, μεγαλώνουμε, πάμε σχολείο, μαθαίνουμε γραφή, ανάγνωση, αριθμούς, συσσωρεύουμε πληροφορίες…
Μεγαλώνουμε κι άλλο, εργαζόμαστε, ταξιδεύουμε, μαθαίνουμε κι άλλα, ερωτευόμαστε, παντρευόμαστε, κάνουμε παιδιά…
Κανείς δεν μας έδειξε όλα αυτά τα χρόνια πώς να ζούμε και πώς να υποστηρίζουμε τον εαυτό μας και τα παιδιά μας για να μην κάνουμε ατέρμονους κύκλους!

Οι γονείς, οι οποίοι αποτελούν το σημαντικότερο παράγοντα διαπαιδαγώγησης του παιδιού, στην προσπάθειά τους να προσφέρουν το καλύτερο στα παιδιά τους πολλές φορές προβληματίζονται και αναρωτιούνται για το ποιο είναι αυτό το καλύτερο. Ιδιαίτερα στις μέρες μας, την εποχή της τεράστιας ποικιλίας της πληροφορίας, ποια άραγε είναι τα κριτήρια που θα επιτρέψουν στον συνειδητό και καλών προθέσεων γονέα να διακρίνει το δρόμο που είναι καλό να ακολουθηθεί για την υγιή ανάπτυξη του παιδιού του;

Το θέμα δεν είναι απλά θέμα απόκτησης γνώσεων. Οι βαθύτερες πνευματικές αξίες που υπάρχουν όχι μόνο σε κάποιους από τους γονείς αλλά σε όλους τους γονείς χρειάζεται να κινητοποιηθούν και με τη σειρά τους να κινητοποιήσουν.

Στις Ομάδες Γονεϊκότητας ο κάθε γονιός μπορεί να γνωρίσει καλύτερα τον εαυτό του και να καλλιεργήσει εκείνες τις δεξιότητες που θα του επιτρέψουν να προσεγγίσει το παιδί του αλλά και τον σύντροφό του, κερδίζοντας πολλαπλά οφέλη, τόσο για τον ίδιο όσο και για τους δικούς του αγαπημένους αλλά και την ανθρωπότητα σαν σύνολο.

Κάθε μικρή αλλαγή στο τώρα γίνεται μια τεράστια αλλαγή στο μέλλον!

Ειδικότερα, στο πρόγραμμα «ΜΑΖΙ ΣΤΗ ΖΩΗ», ο κάθε γονέας έχει την ευκαιρία

  • Να νιώσει ότι ακούγεται με σεβασμό και αγάπη
  • Να ωριμάσει συναισθηματικά και να ενδυναμώσει τις πνευματικές αξίες
  • Να αντιληφθεί όψεις που ίσως δεν τις είχε σκεφτεί πριν
  • Να συζητήσει με ειδικούς και έμπειρους καταξιωμένους επιστήμονες
  • Να διατυπώσει τις δικές του απόψεις
  • Να εκθέσει τις δικές του εμπειρίες
  • Να ανταλλάξει με άλλους γονείς τις εμπειρίες και τους προβληματισμούς του
  • Να δεχθεί ψυχολογική υποστήριξη για τις προκλήσεις, που αντιμετωπίζει με τα παιδιά του
  • Να ενημερωθεί για τα επίκαιρα ψυχοκοινωνικά θέματα
  • Να προσφέρει στα παιδιά του -πέρα από τις ρίζες- τα φτερά έτσι ώστε να πετάξουν και γιατί όχι να γνωρίσει και να κινήσει και τα δικά του φτερά!

ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ

ΚΥΚΛΟΣ Α

  1. Η μητέρα ως αρχετυπική μορφή. Η υγιής σχέση. Τι γίνεται όταν αυτή διαταράσσεται;
  2. Ο πατέρας ως αρχετυπική μορφή. Η προσφορά του στην δημιουργία του παιδιού. Τι γίνεται όταν απουσιάζει;
  3. Η υγιής σχέση των γονέων με τον εαυτό τους και μεταξύ τους και πως αυτή καταγράφεται από το παιδί. Πώς επηρεάζει το στρες των γονέων την ανάπτυξη του παιδιού.
  4. Η ταυτότητα του παιδιού. Πώς την αναγνωρίζουμε.
  5. Οι ανάγκες και τα θέλω των γονέων δεν είναι απαραίτητα ανάγκες και θέλω του παιδιού. Η έννοια του σεβασμού. Οι πρωτογενείς ανάγκες.
  6. Είχα δύσκολη εγκυμοσύνη/γέννα. Το παιδί μου γεννήθηκε με καισαρική. Το παιδί μου γεννήθηκε πρόωρα. Πώς μπορώ να βοηθήσω;
  7. Το παιδί μου κι εγώ απομακρυνθήκαμε πολύ γρήγορα. Τι σημαίνει αυτό; Μπορώ να κάνω κάτι;
  8. Το παιδί μου έχει ένταση. Ίσως να είναι επιθετικό και βίαιο. Πώς μπορώ να βοηθήσω;
  9. Η απόκτηση ταυτότητας του παιδιού. 1η & 2η Εφηβεία. Ολοκλήρωση της αυτονόμησης του παιδιού.
  10. Το επόμενο παιδί. Σχέσεις ζήλειας ανάμεσα στα αδέλφια. Τι μπορούμε να κάνουμε;
  11. Παιδί και διαζύγιο.
  12. Βοηθώντας το παιδί να εκφράσει το δυναμικό του καλύτερα.

Κάθε ομάδα περιλαμβάνει το ελάχιστο 10-12 άτομα.

Πραγματοποιούνται 10 δίωρες συναντήσεις για κάθε ομάδα.

Περαιτέρω Κύκλοι συναντήσεων που προτείνονται:

ΚΥΚΛΟΣ Β

ΑΡΧΙΖΩ

Σχολική ηλικία:

  • βασικές ανάγκες του παιδιού,
  • η προσαρμογή του στο σχολείο,
  • η εργασία του παιδιού στο σπίτι,
  • το παιδί που δεν αποδίδει,
  • η πειθαρχία,
  • η ζήλια και οι καβγάδες μεταξύ αδελφών,
  • η επιθετικότητα,
  • η δειλία,
  • η σεξουαλική αγωγή,
  • δυσκολίες στο φαγητό και στον ύπνο,
  • κοινωνικοποίηση του παιδιού,
  • άγχος - φοβίες,
  • ενίσχυση της αυτοπεποίθησης,
  • τηλεόραση - ελεύθερος χρόνος,
  • παιδί και παιχνίδι,
  • οι ερωτήσεις του παιδιού για τη γέννηση και το θάνατο,
  • το παιδί που λέει ψέματα κ.α.

ΚΥΚΛΟΣ Γ

ΣΥΝΕΧΙΖΩ

Εφηβική ηλικία:

  • τι είναι εφηβεία,
  • οι αλλαγές της ήβης,
  • ο αγώνας του εφήβου για “ανεξαρτησία”,
  • στάση των γονέων απέναντι στους εφήβους,
  • εφηβική “επανάσταση”,
  • φιλικές και σεξουαλικές σχέσεις,
  • συναισθηματικές διαταραχές,
  • αντικοινωνική συμπεριφορά,
  • Ο σεβασμός, η έμπνευση, η υποστήριξη
  • η επιλογή του επαγγέλματος,
  • ενημέρωση για τα ναρκωτικά και εν γένει τις εξαρτήσεις,
  • ενίσχυση της αυτοπεποίθησης,
  • ο φόβος του ανταγωνισμού κ.α.

ΚΥΚΛΟΣ Δ

ΖΩ

Συζυγικές σχέσεις:

  • η ψυχολογία της γυναίκας και του άνδρα,
  • Γιατί είμαστε μαζί;
  • Έρωτας και Αγάπη.
  • Από την κυριαρχία στην συνεργασία και εκτίμηση.
  • συναισθηματική ωριμότητα,
  • Ενδυναμώνοντας το σύστημα αξιών μου
  • Απλοποιώντας τον εαυτό μας και το περιβάλλον μας
  • Μετατρέποντας την κρίση της μέσης ηλικίας σε πορεία πνευματικής διεύρυνσης
  • μαθήματα επικοινωνίας,
  • κτίζοντας το εμείς.

 

Σχετικά προγράμματα: 
Baby Cosmos
Astrokids
Tαξιδευτής Επιστήμονας
Οι Ιστορίες του Ευτυχούλη και της Σοφούλας,


ΗΠΙΟΝΗ
ΚΑΛΩΣΟΡΙΣΕΣ
ΜΑΖΙ
ΤΡΑΓΟΥΔΑΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΖΩΗ
ΕΙΜΑΙ ΕΦΗΒΟΣ.